fredag 7 november 2008

Pilgrimage

There's a man behind the plan
Beyond compare, complexity and tan
Tie and tail and english farce
Hair and mousse and pilgrimage

Shadows cover half of my face
the path I walk on loves me
Beat my heart but still
I am to be queen

In the daytime we renounce
Trips and fails and baldly bounce
It's as wicked as it shows
the risen fists - the bow down lows

Shadows cover half of my face
the path I walk on loves me
Beat my heart but still I am to be queen
I mix up and I stain upon the world's scenery
Silly Cinderella dream androgyny perspectives

This world will never take me down,
never take me down again
There's a spinning swirl within my head

1 kommentar:

Joachim sa...

Det finns en människa bakom planen
Bortom jämförelse, komplexitet och solbränna
Slips och svans och engelska fars
Hår och mousse och vallfärd


Skuggor täcker hälften av mitt ansikte
stigen jag går på älskar mig
Slå mitt hjärta men ändå
Jag ska vara drottning


Under dagen avsäger vi oss
Snavar och snubblar och skalligt studsar
Det är så ondskefullt som det verkar
de Höjda nävarna - de Böjda knäna


Skuggor täcker hälften av mitt ansikte
stigen jag går på älskar mig
Slå mitt hjärta men jag ska vara drottning
Jag förvirrar mig och jag fläckar på världens scen
Löjligt Askungedröm-androgynt perspektiv


Denna värld kommer aldrig att ta mig ner,
aldrig ta mig ner igen
Det finns en snurrande virvel i mitt huvud